Saya dah buat test last week sbb saya really nak tau satu botol F1 tu boleh buat berapa Shakes...
Jawapannya adalah 18 shakes...
sebelum ni ada yang bagitau 1 botol boleh last for 11 days..kalau kira 11 days x 2 shakes per day = 22 shakes...tp tak puas hati gak..so i end up dengan perhatikan betul2 no of shakes yang saya boleh buat dengan 1 botol F1 dan it's 18 shakes & ada extra 1 scoop.
jadi, lepas ni bolehla merancang pengambilan shakes dengan lebih mudah...
contohnya satu minggu nak buat 2 hari detox, ada cheat 1 hari dan yang lain normal..kita kira mcm ni la...
isnin - normal = 2
selasa - normal = 2
rabu - detox = 3
khamis - detox = 3
jumaat - normal = 2
sabtu - cheat = 1
ahad - normal = 2
Total no of shakes = 15 shakes per week dan mcm tu la kita boleh estimate budget kita...
jadi kalau 1 bulan ada 5 minggu kita kena ada lebih kurang 5 botol F1 untuk bekalan, senang kita nak rangka perbelanjaan..hopefully tips ni membantu rakan-rakan yang masih tak dapat nak estimate berapa bekalan F1 sebulan...
to some people..terutama yg ada tight budget, semua ni kena buat betul2...barulah dpt continuously ambil shake...
haha..gtg...chiow...
Aku gemuk. Jadi sangat berusaha untuk mengurangkan berat badan. Berharap supaya masalah kesihatan dapat dikurangkan. Berharap untuk menjadi lebih sihat.
Wednesday, April 16, 2008
Friday, April 11, 2008
Week 34
Herm..hari ni wpun dah detox 3 hari, berat tak banyak turun..mungkin sbb last week dah gila2 turun kot...
lagipun yesterday was not really a detox...ada gak menipu sana sini...hahahahaha...
so officially my berat bila timbang pagi tadi adalah 77.6kg. kurang 100g jer....tp kurang la jugak...
so, next week hopefully boleh reach 76.* nyer stage...
walau bagaimanapun...saya masih terus teruja kerana....(sambungkan dengan tidak lebih dari 25 patah perkataan)...
- inches saya kurang lagi...last saya sukat dlm mac and tak nampak perubahan yang ketara...
-pagi td saya sukat saja2..nak tengok progress...and to my surprise...
::punggung (kurang 1 inci lagi)
::pinggang (kalau tak silap kurang 1 inci gak)
::paha (kurang dlm 1.5 inci ker)
::lengan (kurang 0.5inci)
++tp kena semak semula la..sbb saya tak bw buku td..sbb plan taknak inform dulu...tp bila dah update blog, teruja laks nak meng'sharing'kan progess regarding inches ni..hahahahaha
ramai yang tanya mcm mana nak buat detox
- cara2nya: gantikan kesemua meal dgn shake (3 shakes/day) dan jgn makan solid food...makan buah jer...minum air byk2....
++pengalaman saya buat detox, apa yang sesuai untuk saya adalah dengan melakukan detox 2 hari + rehat 2 hari+detox 2 hari+rehat 1 hari (dan ulang..)
++kalau detox yg 3 days in a row tu payah sikit kot...dulu pernah baca kat blog alinx yang dia bagitau detox last day tu adalah yg plg mencabar and it's true..
:))
--saya sekarang ni hari2 nak cuba baju2 lama..rasa seronok jer...bila ada certain baju dah boleh pakai balik...hahahahah........hahahhhahhah..hahahahahhhaha
ok..gtg...chiow...
lagipun yesterday was not really a detox...ada gak menipu sana sini...hahahahaha...
so officially my berat bila timbang pagi tadi adalah 77.6kg. kurang 100g jer....tp kurang la jugak...
so, next week hopefully boleh reach 76.* nyer stage...
walau bagaimanapun...saya masih terus teruja kerana....(sambungkan dengan tidak lebih dari 25 patah perkataan)...
- inches saya kurang lagi...last saya sukat dlm mac and tak nampak perubahan yang ketara...
-pagi td saya sukat saja2..nak tengok progress...and to my surprise...
::punggung (kurang 1 inci lagi)
::pinggang (kalau tak silap kurang 1 inci gak)
::paha (kurang dlm 1.5 inci ker)
::lengan (kurang 0.5inci)
++tp kena semak semula la..sbb saya tak bw buku td..sbb plan taknak inform dulu...tp bila dah update blog, teruja laks nak meng'sharing'kan progess regarding inches ni..hahahahaha
ramai yang tanya mcm mana nak buat detox
- cara2nya: gantikan kesemua meal dgn shake (3 shakes/day) dan jgn makan solid food...makan buah jer...minum air byk2....
++pengalaman saya buat detox, apa yang sesuai untuk saya adalah dengan melakukan detox 2 hari + rehat 2 hari+detox 2 hari+rehat 1 hari (dan ulang..)
++kalau detox yg 3 days in a row tu payah sikit kot...dulu pernah baca kat blog alinx yang dia bagitau detox last day tu adalah yg plg mencabar and it's true..
:))
--saya sekarang ni hari2 nak cuba baju2 lama..rasa seronok jer...bila ada certain baju dah boleh pakai balik...hahahahah........hahahhhahhah..hahahahahhhaha
ok..gtg...chiow...
Wednesday, April 9, 2008
Tuesday, April 8, 2008
My Latest Pics

Me...Hari ni berkebaya ke pejabat sebab ambil gambar untuk carta organisasi....tp untuk gambar size pasport je pun...
sbb cameraman tu junior..kita buli la..suruh dia ambil gambar pose....hahaha...adala curve sikit badan ku ini...dan adalah kecik sikit perutnya dari sebelum ni..kalau dah reach 75 or 67 nanti mesti lebih kecik perut saya ni...hahah...can't wait for that....
kepada yang nak tengok gambar saya...silakan...tgkla muka yg tak berapa nak cumil ni...tp hepi arr..sbb ada curve siot...
hahahahhahahha...
hepi..hepi.... lps ni nak compare ngan gambar lama laks...ada beza ke tak..or masih sama lagik...
ok till then..chiow...
Friday, April 4, 2008
Week 33
:))
Senyum......hari ni saya nak senyum sepanjang hari sambil mengucapkan syukur...
why?? saya dah dapat reach my 2nd phase nyer target with 1.3kg below target...hahahha...
berat badan sekarang adalah 77.7kg..
ini adalah kuasa detox..
saya buat detox sabtu dan ahad lepas..and lepas tu rabu and khamis (yesterday).. dan resultnya mmg amazing....
at first saya fikir mungkin dlm 78.* jer..tp huhuhuh...77.*...
seronok ni....
kena lebih bersemangat..
kawan2 yang masih teragak2 nak mencuba....just give it a try...
determination is the most important thing...and the price also...
kalau me tak jumpa with my sifoo....rasanya mesti tak dapat nak bertahan sampai today...
credit to sifoo and HL sista yang selalu bagi sokongan....
TQ Very MUCHhhhhh....
Senyum......hari ni saya nak senyum sepanjang hari sambil mengucapkan syukur...
why?? saya dah dapat reach my 2nd phase nyer target with 1.3kg below target...hahahha...
berat badan sekarang adalah 77.7kg..
ini adalah kuasa detox..
saya buat detox sabtu dan ahad lepas..and lepas tu rabu and khamis (yesterday).. dan resultnya mmg amazing....
at first saya fikir mungkin dlm 78.* jer..tp huhuhuh...77.*...
seronok ni....
kena lebih bersemangat..
kawan2 yang masih teragak2 nak mencuba....just give it a try...
determination is the most important thing...and the price also...
kalau me tak jumpa with my sifoo....rasanya mesti tak dapat nak bertahan sampai today...
credit to sifoo and HL sista yang selalu bagi sokongan....
TQ Very MUCHhhhhh....
Mission Accomplish
Mission Accomplish...saya dah dpt reach target utk 2nd phase
Kat sini saya letakkan summary untuk my 2nd Phase nyer progress.... sbb lepas ni nak tukar yg baru.. :))
1st day : 86.5kg | End of 1st Phase : 83.4kg
1st Phase ( 15 Aug 2007 - 2 Jan 2008): Total kg lost 3.1kg
End of 1st Phase
Start 2nd Phase
Week 20 : 2 Jan 2008 - 83.4 kg
Week 21 :8 Jan 2008 (tukar hari selasa laks) - 83.0kg
Week 22 :15 Jan 2008 - skip
Week 22(2) :18 Jan 2008 - 82.1kg
Week 24 :1 Feb 2008 - 82.2kg
Week 26 :15 Feb 2008 - 81.7kg
Week 27 :22 Feb 2008 - 80.6kg
Week 29 :7 Mar 2008 - 80.2kg
Week 30 :14 Mar 2008 - 79.3kg
Week 32 :28 Mar 2008 - 79.6kg
Week 33 :4 Apr 2008 - 77.7kg mission accomplish
nak tengok ticker..ni dier...saya nak tukar dah pasni
Kat sini saya letakkan summary untuk my 2nd Phase nyer progress.... sbb lepas ni nak tukar yg baru.. :))
1st day : 86.5kg | End of 1st Phase : 83.4kg
1st Phase ( 15 Aug 2007 - 2 Jan 2008): Total kg lost 3.1kg
End of 1st Phase
Start 2nd Phase
Week 20 : 2 Jan 2008 - 83.4 kg
Week 21 :8 Jan 2008 (tukar hari selasa laks) - 83.0kg
Week 22 :15 Jan 2008 - skip
Week 22(2) :18 Jan 2008 - 82.1kg
Week 24 :1 Feb 2008 - 82.2kg
Week 26 :15 Feb 2008 - 81.7kg
Week 27 :22 Feb 2008 - 80.6kg
Week 29 :7 Mar 2008 - 80.2kg
Week 30 :14 Mar 2008 - 79.3kg
Week 32 :28 Mar 2008 - 79.6kg
Week 33 :4 Apr 2008 - 77.7kg mission accomplish
nak tengok ticker..ni dier...saya nak tukar dah pasni
Subscribe to:
Posts (Atom)


