Friday, May 16, 2008

Week 39

Herm...agaknya dah mencapai tahap beku yang kedua nih...
berat tak mau turun lagi...penatlah..hahahah...tp bukan putus asa..cuma penat sbb berat tak nak turun......

hari ni, sempena minggu ke 39, berat saya adalah 78.5kg. mcm mana ni???
walau bagaimanapun, ahaks...yesterday pakai kebaya n ramai kawan yg tegur kebaya tu dah nampak lebih longgar dari biasa....dlm hati senyum tak berhenti....ehehehe....

walaupun berat masih maintain...saya teruskan usaha bersenam..mmg betullah kot..lemak dah berkumpul balik..sbb mak aih...penat gilosh bila wat excercise yesterday..hahah....dah 2-3 weeks skip excercise..mana taknya...

kenapa saya begitu semangat nak menurunkan berat badan? :))
1. sebab nak jadi cantik, nak pakai baju cantik2, nak meningkatkan lagi keyakinan diri, bla..bla...
2. ada hidden target (agenda)..yg ni alinx kalau tak silap pnh tanya dulu....apa dia?? wakakak...masa tu rahsia lagi...tp skrg, rasanya ni adalah alasan kenapa saya berusaha keras menurunkan berat badan....hahah...mungkin nampak mcm tak sesuai..tp..ambil kesempatan untuk jadikan booster kepada diri sendiri..no harmlah kot...wakaka....
Aku bisa membuatmu
Jatuh cinta kepadaku
Meski kau tak cinta kepadaku
Beri sedikit waktu
Biar cinta datang
Karena telah terbiasa

kalau tercapai kedua-duanya kiranya bonus la....hahaha......yeap..skrg sedang terjatuh hati dlm diam...so, kena berusaha..chaiyyo....wish me all the best ya....

**kepada peminat PC Games Yourself Fitness, pls send me your address...1st delivery akan dibuat dalam waktu terdekat. Tp next monday swk holiday laks...

ok...tunggu lagi update next week ye...till then..gtg n chiow...

Monday, May 12, 2008

Week 37 & Week 38

2 minggu and 2 trip to KL...
end up dengan makan..makan..makan n we can call it 2 almost shakeless weeks :((
bila sampai rumah after last trip... terus naik scale n luckily...i manage kekalkan weight below 80kg...hahahahah....masa nak naik scale tu..in my head...mmg dah agak akan dpt angka 8*.*
syukur....tak tercapai.......

and yg plg happy adalah..i have my menses again..walla...normal taw..no more pills wpun lewat for abt 2 weeks... hopefully...later my menses cycle will be normal mcm orang lain....herm..wpun berat lambat nak turun...having my period is more important than losing my weight...then hopefully...bila my period dah normal, my hormones balanced and it will be easier for me to get rid of these kgs...

hopefullly sesiapa yg jadi my blog readers will pray for my success....

1 want to reach my 75kg stage by end of this month...

wish me all the best....tqvm

Friday, April 25, 2008

Week 36

Minggu ke 36.
Akhirnya...selepas minggu lepas naik gila2...i manage to shed balik almost byk mana yang naik. sekurang2nya...its 77.* again...
I am so happy with the progress. dlm seminggu kurang about 900g...selalunya paling banyak kurang pun 500g jer...most probably due to my workout....
kena teruskan buat work out...o yeah...
so, next week plan to reach 77.5kg...pray for me yea...but it will be a very challenging process sbb i am flying to KL for 2 days course...plan to stick with my shakes..but god knows how hard it will be...hahahaha...
apa lagi nak story kat sini ek?
herm..satu lagi baju yang dulunya tak muat dah boleh pakai semula...heppi..heppi...
tp berat memang slow sikit nak kurang after detox ni...hahahaha....it's ok..mungkin juga i am gaining weight due to my workout...tp..next week terpaksa la skip beberapa hari workout..xper...shopping pun kira mcm workout gak kan???
till then...gtg and chiow...

Tuesday, April 22, 2008

Yourself Fitness

PC games yang saya tengah main sekarang ni.
Dah beli about 2-3 years ago, tetapi baru bersemangat nak mula semula last week. :))

Bagi screen shot jer sbb malas nak menulis.




For further info kindly visit http://www.yourselffitness.com/default.aspx

Introducing my new Banner/Header

hahah...hari ni come out dengan new banner...
nampak sedikit old school.... n yes...
purposely done.... why? saya sendiri pun xder jawapan..
:))

mungkin in few days kalau rasa mcm tak sesuai, will come out dgn the new one.

My 3 column layout dah direvert semula ke asal..sbb tak seronok..hahha....
however..will still continue enhancing my blog interface...
kalau ada masa...

okes..stop for now..chiow..

Monday, April 21, 2008

Miscellaneous again

Blog saya dah berfungsi semula...
tetapi masih perlukan beberapa kemaskini..contohnya..my header dah gone..tgh berusaha membaikpulih masalah tersebut...
hermm..tapi ok juga lah..dengan 3 column ni, tak perlulah readers scroll sampai ke 7 lapisan bumi...
hahahah.....

gtg...n bagi yang rindukan my header...ni dia...

Wednesday, April 16, 2008

Ulang Bulan ke 8

Sedar tak sedar...dah 8 bulan saya on HL....
Saya rasa kena raikan jugak determination saya sbb sebelum ini, tak pernah ada mana2 produk yang saya mampu amalkan selama lebih dari 2-3 bulan...

Tepukan yang paling gemuruh untuk diri sendiri!

Mungkin sempena Ulang Bulan yang ke 8 ni, saya senaraikan sedikit perubahan yang ada pada diri saya yang telah saya rasai sendiri..mungkin orang lain tak nampak...

Antaranya;
1. Berat badan berkurangan
2. Kulit muka lebih cerah dan liang roma pada muka telah mengecil
3. Perut sedikit kecil
4. Sesetengah baju yang ketat 8 bulan lalu telah boleh dipakai dengan selesa. Ada 2-3 baju yang memang dah ketat 2-3 tahun lepas je yang tak muat lagi. Berusaha....
5. Saya ada masalah kebas pada tapak tangan kiri dan kanan dan kadang2 sampai ke pangkal lengan. Saya jumpa Doktor dan dimaklumkan untuk certain case kena buat operation. Paling teruk selepas bangun pagi. Kalau driving (pegang steering) pun kebas yang tersangat. Sekarang saya langsung tidak menghadapi masalah tersebut lagi dan saya tidak sedar bila semuanya telah kembali normal. Syukur.
6. Allergic atau alahan pada makanan laut juga telah berjaya diatasi. Kalau dulu, makan belacan ke, udang ke, sotong ke...pasti selepas tu kena telan pil. Kalau pil tak ada, mulalah jari jemari menjalankan tugas garu menggaru sehingga menghasilkan luka dan parut (tambahan lagi saya suka kicap). Seperti masalah kebas juga, saya tidak sedar bila ianya kembali normal. Masalah alahan ni saya hadapi semenjak sekolah lagi.
7. Keyakinan diri, saya memang seorang yang sangat yakin diri. Tetapi sesekali bila pakaian yang dikenakan nampak tidak cantik ditubuh, mulalah rasa geram. Tapi dengan keadaan perut yang semakin kecil, saya rasa keyakinan saya bertambah tinggi ditambah dengan pujian dari rakan-rakan. Seharian boleh tersenyum lebar.
8. Selain daripada itu, saya merasakan lebih bermaya dan ceria (ada juga masa marah - selalunya masa tengah driving :)) )
9. Badan rasa lebih ringan.
10. Lebih mudah bangun pagi.

Cukuplah...nanti tak larat nak baca....tunggu ulang bulan yang seterusnya, mudah-mudahan ada perkembangan positif lagi.

* sebenarnya nak senaraikan 8 jer sempena ulang bulan yang ke 8 tapi tak sangka..banyak juga perubahan pada diri saya yang saya baru sedari.