Friday, February 22, 2008

Week 27

Hari ni quote dari forum lagik;

"Dear all, :lol:


[b]Week 27 updates[/b]

minggu yang hepi wpun banyak giler work loads n stress..tapi manage to do brisk walking -sekali jer and buat detox - 1 day je... :lol: :lol:

as a result i manage to get my 80.*kg stage without waiting for 2-3 weeks.
sebab last week, i paln to reach my 80.*kg stage within 2-3 weeks bila tengok mcm slo je penurunan sebelum ni....

today..feel very happy....

so summary: --selalu stella yg buat..tp today nak buat sendiri

Since 1st day taking herbalife : Total lost = 5.9kg (86.5kg-80.6kg)
Since 3/1/2008: Total lost = 2.8kg (83.4kg - 80.6kg)

target by 4th april nak reach 79.0kg wish me luck..a very gud luck....

stella..yg 5 kg dapat hadiah tu kira dari 1st day taking HL or 3/1/2008? mana2 day pun tak kisah...janji saya hepi.....

+++saya rasa, cappu adalah best flavor for my body sbb bila ambil cappu, cepat je berat turun...kalau choc..mmg slow....
with or without f3, now nampaknya, without f3 cepat lagi penurunan....agaknya ler...nak tengok next week mcm mana...."

Friday, February 15, 2008

Week 26

herm.....it's 81.7kg......:))

at last..i manage to reach 81.* stage...hohohoh...

terus berusaha ke bintang...dah sebotol dutch choc i abis kan..tp xder penurunan..bila amek cappu balik..barulah ada penurunan..maybe choc ni manis sangat kot..tu yg berat tak mo turun...tp..inches ada kurang juga..hahaha...tak apalah...janji kurang ..jgn naik..

sikit lagi ni..nak reach pengurangan sebanyak 5kg...dah ready gift utk i ke stella...ehehehhe

okla....gtg..busy gilosh skrg ni....

chiow...

Sunday, February 3, 2008

Week 24

after 2 weeks menahan diri dari naik mesin penimbang....akhirnya...naik 0.1kg...frust betulla....
tapi xper...next week nak timbang lagi...xnak tunggu 2 minggu dah...jumaat depan, tunggukan kemunculanku....ahaks.....harap2 kali ni dptla tengok angka 81.*...skrg ni target saya 1 kg... 1 kg...turun satu persatu angka tu..hepila juga kan..mungkin dan liat sgt dah lemak kat badan saya ni..yelah...dari kecil saya mmg dah montel..sejak berumur 5 tahun ke atas kalau tak silap mengikut cerita dari my mom la...so..mungkin kena ambil masa kot...setahun ke...tengokla...yang penting terus berusaha...

Baca dalam blog stella, dia cakap harga HL akan naik..so saya cepat2 arr order alst friday..wakakakakakaka.....maksudnya stok saya ada lagi..harhar....sebenarnya saya percaya semua orang nak angka tu bertukar dgn drastiknya..tp semua diluar kawalan...bersabar sajalah...as long as saya puas hati....

ntah apa2lah yg saya merapu ni..saya ni mmg suka merapu..kalau baca my personal blog, mmg orang akan tahu betapa kuatnya kuasa merapu saya ni..ahaks...

okla..gtg....salam diet untuk semua...

tagline hari ini --> Saya ingin kurus kerana....(sambungkan dengan tidak lebih dari 10 perkataan)
SAYA INGIN KURUS KERANA saya ingin menjadi cantik..hahahaha

Friday, January 18, 2008

Week 22 - Second Entry

sepatutnya, saya akan update berat terkini selasa minggu depan. Sebab f1 saya dah nak habis n baru order yang baru, jadi saya naik juga atas scale tu...dan tanpa diduga..eheheh.... berat badan saya dah jadi 82.1kg...seronoknya tidak terkata....
Sebab tu lah adanya 2nd entry untuk this week...

seronok nya.. :))

Tuesday, January 15, 2008

Week 22

Tunggu my progress? ahaks...
minggu ni xder apa2 progress sbb dah seminggu berjaya menahan diri dari naik mesin penimbang tu...can't wait hari timbang yang seterusnya...tp kalau ekot gerak hati...mungkin x ada penurunan yang gilosh kot sbb tgh peod skrg ni....

tunggu.....

hajat dihati nak wat senaman kunun..tp sampai ke hari ni...tak juga mula2..apalah nak jadi ni...
balik umah..tengok tv, minum shake, mandi, tdo...

skrg ni life tgh busan giler sbb mind asyik turn to mode bosan jer..huarghhhh....mcm mana nak balik ke mode hepi ni.......

Tuesday, January 8, 2008

Week 21

Ni saya copy dari update saya kat forum.....sbb sonok..jadi update kat forum dulu...

"stella...kali ni betul2 update tau...

saya update kat forum dulu ....lps ni copy n paste kat blog...sbb sonok..ehehe

:lol: :lol: :lol: walaupun tak banyak...tp dah kurang sket..skrg ni...berat at 83.0 kg...kalau malam td bangun nak timbang around pkl 3 lebey..82.8kg..tp this morning bangun jadi 83.0kg... lps mandi timbang lagi..ehehe..tak puas hati...83.2kg...
so..sbb berat badan yg betul adalah sebelum mandi iaitu sejurus slps bangun tdo..maka dengan rasminya ..berat saya dah jadi 83.0kg pada hari ini..

tp yang herannya...kalau malam2 lps ambil shake..sure lapar gilosh..maybe sbb vanilla kot..sbb b4 this mmg xder pengalaman macam tu dgn perasa2 lain. dah lapar mcm tu kan..mkn buah pun x berkesan jugak..saya tdo je la.....nasib baek vanilla dah habis...skrg ni start ngan cappucino...pagi td dah minum cappu...windu nyer..ngan perisa cappu yang pahit2 sedap tu...

above all perisa...ni saya list kan my fav...
1. Cappucino
2. Choclate (tp cepat busan)
3. Vanilla (mcm minum air sejuk jer...xder rasa, xder bau...ada warna jer :)))
4. Strawberry (bau je kuat...rasanya xder apa2 pon)
5. Tropical fruit... (alamak..bau banana kuat gilosh...rasa mcm minum esen banana jer..)

sekian saja dari saya.... :lol: :lol: minggu depan..i hope dpt tengok 82.* kat mesin tu...terus berusaha..
"

Wednesday, January 2, 2008

Week 20

Dah 20 minggu ambil HL, ada cheating yang melampau along the road...yelah..ada parents kat rumah, ada masanya g bercuti..semua tu dugaan yg maha hebat...

so, this week parents dah balik kampung, dah sorang2 balik...so senanglah nak stick to HL menu...

pasal berat badan as of today, saya ambil guna my new digital scale..baru beli bbrp hari lepas..mmg seronok gila bila dah ada digital scale ni..makin semangat..sbb actually, lama dah nak benda tu...

berat secara rasminya pada 2 jan 2007 adalah 83.4kg.. rasanya before this, mesin yang saya guna tu ada bengong sket...

lps ni, berat yang saya ambil akan jadi lebih accurate...

semangat ni...

apa lagi yea...aha..start from nxt week, saya akan timbang hari selasa jer..xnak hari rabu dah...
tukar angin...hahha

bawah ni week 19 nyer report -->

Week 19
- x dpt nak update sbb cuti....-

ok..gtg...chiow...