Wednesday, May 21, 2008

Excercise

Yesterday saya buat sikit excercise diluar rumah laks..this time jalan-jalan n jog sikit2 dekat area kampus...sebelum balik rumah..
actually plan benda ni ngan friend dah lama, tp sbb asyik hujan dan ada citer Bella kat dlm tv..kena postpond la...
Serba sedikit tentang aktiviti yesterday;
Ni gambar tempat yang saya g jog tuh..
Ni pandangan dari tasik..yang ada satu line tergantung tu...tulah dia tempat saya jenjalan n jog...sebenarnya lebih kurang mcm laluan pejalan kaki + jejantas...ianya berbentuk mcm round about...Ni laks pandangan dari udara...yang bulat tu la tempatnya...besar tak?? dulu i need 15 minutes to finish 1 lap...hahah...tp tu gambar lama..skrg dah cantik...ada pokok tumbuh menghijau.....
gud news is..skrg ni i can finish 1 lap tu by walking dgn hanya 5 minit tanpa rasa semput..hahaha..... 15 --> +-5 minutes..impressive huh? Yesterday buat 10 laps dengan +-40 minutes jer..
additional info pasal tempat ni.. kat bawah dia ada kolam..sometimes ada kuar air pancut..so nice... tasik tu laks..tempat kitorang berkayak...ada part extra tu..tpt lepak2 tgk pemandangan tasik sambil dating...haahah...

And the last pic, gambar dari salah satu sudut lain. tengoklah..betapa besarnya bulatan dia...hahaha....kalau nak try..meh la singgah kampus saya....

+:)) senyum dulu..sebab tiba2 teringat...1 of my friend (from other dept) jumpa saya masa tgh jenjalan tu n she told me yg saya dah nampak kecik sket..wahahah..nampaknya lebih ramai yg nampak saya dah kecik...seronok dan kembang giler masa tuh...so..kena berusaha untuk hilangkan 11kg nih...biar lebih ramai yg tegur dan mesti akan lebih bersemangat jadinya... hepi...hepi..tq for the compliment my friend...its really brighten my day..hahaha

Hari nih plan nak pegi lagi...and satu benda yg saya kenalpasti..kalau dulu after jog..mesti pinggang saya sakit giler..doc cakap sebab kaki tak mampu nak tampung berat..alhamdulillah yesterday ada gak jog sikit2 selain jalan2...tp setakat nih xderla rasa sakit ke apa..mungkin kesan positif dari kehilangan berat sebanyak +-8kg kot..

hehehhe...ok..sapa nak join hari nih?? jom...

+ credits kepada tempat2 yg saya cilok gambar nih....tqvm ya...
-- apaienduq.rumahpanjai.com
-- suhaimisulaiman.blogspot.com
--
www.unimas.my

3 comments:

Muzik Hati said...

waaa...cantiknyaaa...nk ikut nk ikuttt...

Cik Hani yang Baik said...

jom..kalau balik swk nanti..boleh lepak kch jap...sy bawa jln2...insya-Allah..lepak at my house jer..xyah duduk hotel..

Muzik Hati said...

waaa, ok gak tu...nnt klu ada plan nk ke sana, i'll let u know :)