Monday, April 13, 2009

Hasil cabaran kepada diri sendiri untuk minggu ke 14

untuk ingat balik cabaran yang telah digariskan, jom baca sama2;

dengan itu...
1. saya mencabar diri sendiri untuk :
a) mengambil nasi tidak lebih dari 3 kali seminggu dengan sukatan sesenduk nasi dan hanya diambil pada waktu siang (malam tadi saya ratah ikan kukus jer pun..tp...)
b) meneruskan senaman 2 kali seminggu
c) berbasikal selama 30 minit di setiap hujung minggu (sabtu dan ahad)
d) meningkatkan pengambilan air sebanyak 3.5L sehari - nak try buat sassy water la...sbb saya baca, sassy water boleh membantu mengurangkan kembung perut...
e) mengambil shakes 2 kali sehari bermula 4 April 2009 (mlm ni ada dinner..tak sempat nak shake2..)
--: cabaran ini perlu diteruskan sehingga 12 April 2009 dan berat badan akan diambil pada pagi Isnin 13 April 2009.
--: mencabar ni..sebab ada 3 hari cuti....Good Friday, Sabtu dan Ahad...
--: kenaikan berat atau penurunan berat pada minggu ini, hendaklah dimaklumkan kepada umum..haha..
2. Jika kesemua cabaran ini dapat dilaksanakan, saya akan membeli mesin penimbang yang baru untuk dihadiahkan kepada diri sendiri.....:))


dan, pencapaiannya;
1.
a) tak kira pula brp kali makan nasi, tapi mmg sgt jarang makan nasi mungkin 3-5 kali kot...ehehe...kalau dulu, setiap hari pun bole makan nasi....alhamdulillah...saya mls betullah nak keep track record makanan nih...
b) senaman 2 kali seminggu - tarian..dah terlaksana
c) dapat naik basikal pada hari sabtu jer..selama 30-40 minit + 20 mins senaman ringan spt wall push up dan sit up. hari ahad saya demam...tak larat...
d) pengambilan air tak dpt ditingkatkan..purata pengambilan dalam 1.5-2L mcm tu, sbb the whole weekdays ada training...susah nak cr bekalan air...fail juge..
e) shake 2 kali sehari? langsung tak tertunai wpun satu hari...teruknya saya ni...knpkah begitu susah nak shake 2 kali sehari? kalau dulu sng2 jer...kita mulakan lagi...
f) berat pagi tadi adalah 82.3kg....herm...tak boleh jadi..kena usaha lagi
** kepada para pembaca..bukan HL yg tidak berkesan ya, saya yg tak ikut peraturan...harap maklum..**
2. nampaknya tak adalah hadiah untuk diri sendiri...

tengok hari khamis ni mcm mana..demam tak baik lagi ni...ada siri 2 laks demam ni kan..igtkan last week dah settle...

No comments: