Tuesday, September 16, 2008

Tag?

Herm..Pfs, ni jawapan hamba....

State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.* The 10 people I tag are to then to follow my footsteps and write their own 15 weird things/habits and little known facts.

1. menilai orang berdasarkan gerak hati. Contohnya, kalau seseorang tu nampak tak best untuk dijadikan kawan, saya takkan kawan dgn dia n selalunya gerak hati saya betul...kiranya, saya kawan dgn org yang ada chemistry dgn saya sahaja and yg sehaluan serta sekepala...sebab sangat tak suka org yang annoying..
2. bercita-cita memiliki pasangan hidup yang berkulit gelap dan sekadar sedap mata memandang. Taknak yang hensem sebab takut semua orang tengok dia nanti..susah nak jaga..wakakaka...
3. tak suka gosok gigi...sebab tu lah gigi saya tak pernah rosak kot...kalau hari cuti, saya pun bercuti dari menggosok gigi..kecuali kalau perlu keluar dari rumah, then baru sibuk nak cari berus gigi..hahah...geli? tak arr biasa jer..kalau tak percaya, bole try lps ni..
4. sangat cepat jatuh cinta..buat baik sikit je dah jatuh hati...tp plg sng jatuh hati kalau tertengok or bertentang mata dgn orang tu...dari mata turun ke hati kununnya...tp selalunya tak kekal lama..juga sgt cepat mengalah..kalau dah ada orang lain suka, saya akan undur diri...sadis..
5. sangat suka buat2 macam tahu semua benda...hahaha..kalau dulu bolehlah talk abt everything..tp sekarang, rasa mcm outdated laks..and semangat ingin tahu tu makin kurang...sbb tu la dah banyak benda saya tak tahu kot..
6. kawan2 dan orang sekeliling ingat saya ni kaya raya...sebenarnya..shh..ni rahsia taw..waakakakak...saya takder saving pon....
7. suka memasak..tugas2 lain sebagai seorang perempuan seperti mengemas rumah (plg tak suka mop lantai, dlm tahun ni rasanya, takder lagi saya pegang mop..biar org lain buat), cuci pinggan mangkuk, basuh, sidai dan lipat baju...
8. Tak suka tengok orang gemuk..walaupun...diri sendiri lebih kurang....kalau keluar ke shopping mall or mana2 tempat awam, bila tengok orang gemuk, I will ask my sister, "eh, ko rasa badan dia dgn abdan aku, siapa besar lagi?"..kira mcm soklan motivasi arr ni..wakakak...
9. kalau tengok muvie..yang jiwang2 tu...mesti rasa berdebar2..mcm diri sendiri laks yang berlakon...over nih...citer sedih laks (citer pasal mak bapak and anak2...yg lain x minat)..mesti nangis..org dlm tv tak nangis lagi, saya dah nangis...cepat tersentuh..yeap..itulah konsonan yang kita cari...selalu ekna gelak dgn adik2 sbb tengok tv nangis2..hahah..tp sapa kisah..
10. kalau boleh, hari2 nak cuci rambut..setiap kali mandi..sbb tu selalu potong rambut pendek..kalau dah panjang, nampaknya kena cuci petang je la..tp kepala gatal arr...x selesa....
11.Tak suka orang panggil Ani (nama penuh saya Mahani Huja Husin), panggil nama lain bole...Nani ke (ni panggilan kat rumah), dewi ke..apa2 la.. tp kawan2 kat office panggil mahani jer..
12. Mempunyai stok tudung hitam yang boleh digunakan selama seminggu tanpa perlu diulang semula..banyak giler tudung hitam pelbagai corak dan sulaman..hahah....
13. Tak suka drive..kalau adik saya ada..saya mmg akan jadi full time co-pilot...dulu masa dia sambung belajar, saya kenalah drive...laju tak laju arr tekan sampai 100+ hahaha...gilosh..and yg plh best..belum sampai seminggu dpt driving license..kemalangan pertama saya adalah masuk ke dalam longkang besar..menyebabkan kereta yang baru berusia 2 minggu itu masuk workshop selama +- sebulan....
14. sangat tak suka benda manis terutamanya minuman...rasa mcm loya je kalau minum minuman yang manis..uwekk...
15. lebih rapat dengan my dedi dari my mom...sbb my dedi ni sporting gilosh..my mom, semua benda tak bole... haha...kita dgn dedi mcm kengkawan jer...dgn mak pun sama..tp mak, biasalah..dia ni banyak sikit protokol nyer..wahahah..

Aduish la..penat betul nak menjawab.....menepati kehendak soalan ke tak jawapan saya ni?
nasib baik bukan 20, 30, or 100..kalau tak, tak tau dah nak jawab apa...

No comments: