Thursday, June 14, 2012

Berjaya!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Haha...besar betul gambar tu kan? btw, terima kasih en gugel.

Hurm..kenapa besar sangat? mestilah kena letak besar2..to remind myself that saya dah berjaya mengharungi detox selama 3 hari. and InsyaAllah akan diteruskan sehinnga friday ni. Bukan apa, banyak sangat berat yang kena buang. tak mungkin detox selama 3 hari mampu mengecilkan saluran perut dan sel sel lemak yang sudah begitu tepu dan jitu nih.

Okeyh, bila detox, semua orang tahulahkan, berat akan turun dengan jayanya.. jadi kena control juga untuk hari2 seterusnya untuk memastikan berat tidak naik balik. jadi ada baiknya diteruskan lagi walaupun mencabar.

Bila ekot program diet nih, siapa cakap tak mencabar? gila mencabar ok! bukan sebab lapar, tapi diakibatkan oleh nafsu makan yang membuak2 dan godaan serta keinginan yang begitu kuat terhadap makanan. Sangat susah. Jadi semangat dan keimanan perlu dipakukan dengan paku yang paling besar. nak2 lagi kalau dah balik ke rumah, mak masak, snack banyak kat rumah.. rasa ingin meneteskan air mata jer.. haha.. tp Alhamdulillah.. i get over it. and saya berjaya menurunkan berat badan kepada 84.2kg.

Jom kita buat simple matematik kat sini;
Berat Mula: 86.2 kg
Berat Sekarang: 84.2 kg
Turun Sebanyak: 2 kg / 2.3%

2kg tu, jadi kita tunggu friday..adakah saya dapat kekalkan berat tersebut ataupun tidak... yeah...

daaaaaa

Salam Manis, dcd79

2 comments:

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

yes..keep it up

Cik Hani yang Baik said...

esok timbang g..tp dah x buat full detox ritok...cuma replace 2 meals jak..
tq hasma