Tuesday, June 12, 2012

Day 1 and ...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Phew...Alhamdulillah dapat lepas buat detox untuk Day 1.

Memang super duper mencabar. Bayangan makanan berputar2 di atas kepala. Semua benda pun dibayangkan dengan sedap dan menggugat keimanan. Nasib baik berjaya diharungi detik cemas itu.

Bila dah petang, makin mencabar, so saya decide to do sth yang boleh mengalihkan perhatian saya kepada makanan. Jadi..jeng jeng jeng.. saya telah pergi ke salon untuk mencuci dan sekaligus mengguntingpendekkan rambut saya... whoah..berbaloi2 dan kepala terasa sangat ringan.. lupa jap pasal makanan..wakakaka


Detox tu apa? detox tu adalah tidak mengambil solid food untuk sesuatu tempoh bagi tujuan mempercepatkan penurunan berat badan. Makanlah apa2 pun (selalunya orang ambil meal replacement product seperti Herbalife dan adik beradiknye). Selain daripada itu, banyakkan minum air dan dengan itu sekaligus usus kita pun dapat dibersihkan sekali. Alah, kalau tak faham pergi tanya abg gugel.

Okla, tengok hari ni pulak mcm mana. Esok last day my detox program. tp kalau dpat bertahan, InsyaAllah, akan sambung sehingga friday :)

jadi Friday saya akan update berat terkini. Tak tau naik ke turun, tunggu saja deh :)

Salam Manis, dcd79

No comments: