Friday, October 31, 2008

Week 63

Dengan dukacita, saya memaklumkan, minggu ni berat saya naik semula....
it's 80.5kg...
tapi, saya boleh listkan kenapa berat saya naik. Ini adalah kerana;
1. dalam seminggu ni asyik buat maintenance jer (1 shake per day)
2. dalam seminggu ni asyik makan kuih raya jer...
3. dalam seminggu ni..kuat giler makan...
4. malam tadi, makan banyak giler....huish..gilosh ke apa...
5. dah masuk minggu ke 2 buat excercise, muscle naik sikit...sikit jer pun...
6. dekat nak period..(patut pun selera amkan semacam...)
7. meeting banyak....so, kenalah makan....

walau bagamanapun, sebagai seorang yang kuat semangat - tambah2 lagi kawan2 sudah sering memuji bahawa badan dan perut ku ini sudah mengecil...saya tidak akan berhenti di sini...

So, ni dia langkah/tindakan pembetulan yang akan diambil dan minggu depan, saya nak timbang lagi...
1. nak kerapkan lagi senaman..pagi dan petang kalau boleh. Cakap pasal senaman, 1st to 7th days dulu, saya akan berhenti tak sampai 5 minit pun..skrg stamina ada ok juga...yesterday dah boleh cycle + walking (air walk), buat gilir-gilirlah sejauh 6km...mlm tadi baut lagik...8km...wah ,..ini sudah maju....so...tindakan selanjutnya adalah bersenam selepas subuh dan petang...2 kali seharilah kononnya....
2. Ambil 2 shakes sehari...last week buat maintenance jer..tu pasal arr mendadak dangdut (eh mendadak naik) tu...
3. Berat air je agaknya, sbb senang sangat berat nak naik......
4. tak payah letak banyak2 tindakan pembetulan..sikit2 dulu..n kita tengok berkesan ke tak....

Okla kawan2....no worry ya.....teruskan berusaha dan jangan putus asa....

KITA ENJOY

2 comments:

Anonymous said...

kita enjoy..but...never give up

Cik Hani yang Baik said...

yeah...sure