Thursday, August 28, 2008

Sejarah: Mengapa saya mengambil Herbalife

Herm..rasanya saya belum lagi bercerita detik di mana saya terdetak utnuk mencuba herbalife..
Saya mengetahui tentang herbalife beberapa tahun lepas...melalui form cari. Saya selalu mengikuti perkembangan dan perbincangan di forum tetapi tidak terniat untuk mencuba kerana telah serik dengan produk-produk diet yang telah dicuba sebelum ini...

Beberapa bulan kemudian, a friend of mine datang dan bercerita bahawa dia sdang mengambil satu product menguruskan badan dengan cara replace meal. Ketika itu, dlm fikiran saya terus terlintas HERBALIFE dan bila saya meneka produk yang diambilnya adalah HERBALIFE, dia sangat terkejut...well i'm full of surprise my friend...and some of them even call me PST (Professor Serba Tahu)..ada ka....but i read a lot..dulu lah..skrg dah kureng sangat..

Herm..then saya tanya tentang price and she told me that dia dpt price member yang biasalah n i think sangat2 tidak termampukan oleh sayalah nak consume pada harga tersebut. Walaupun dia keep saying that berkesan pada dia...the price mematikan hasrat saya.

Dalam masa yang sama, saya terus follow thread HERBALIFE di forum cari and start to ask around ttg price sampailah berjumpa dgn amoi yang memberikan satu skim harga yang affordable oleh saya...ingat eh...bukan discount, tp skim harga...tq hargagiler :)...

Saya banyak berfikir jugaklah sebelum decide nak proceed dgn HERBALIFE ni sbb takut jadi mcm produk2 diet yg saya pernah cuba sebelum ni...

One day, saya bagaikan dikejutkan...mak aih...badanku ini sememangnya semakin besar dan besar...masa tu berat mencecah 89 kg kalau tak silap. Lepas tu, jeans pun kena tarik anfas dlm2 baru muat..and end up dgn membeli new jeans dgn size 38". mak aih...makin besar saya ini... dan makin menambahkan kesedihan...bra2 dah mula tak muat...even last hook pun still x boleh nak muat...apakah yang telah terjadi padaku....baju pun jgn kira la...kain baju kurung semua pakat sampai paha je..tak dpt tarik sampai pinggang dah...semua pilihan pakaian jadi limited...

Itu cerita setahun lepas...
Walaupun masih belum lagi solid seperti miss world, sekurang-kurangnya, saya telah dpt memakai bra2 saya dengan selesa dan menggunakan hook yang paling dalam, jeans saya yang sebelumnya ketat..dah boleh muat semula dan ejans 38 yang saya beli dulu tu pun dah tak boleh nak pakai sbb tersangatlah besar kalau disarung kan. Kemudian, size jeans terkini adalah 34". Baju pun dah boleh muat semula..kesemuanya...syukur dan ada baju yang tak muat 2-3 tahun lepas pun dah muat semula...

Tp..berat masih banyak yang perlu diturunkan, lemak pun masih banyak berkumpul di sana sini bahagian badan dan perlukan excercise untuk cepat2 tonekan kot...

Herm..so itulah serba sedikit sejarah pengambilan HERBALIFE saya...sbb takkan nak cerita pasal sejarah kemerdekaan negara MALAYSIA je kan..eheh...

Mungkin..ini adalah salah satu erti merdeka pada saya tahun ini...bebas menyarung semula baju2 lama...

Selain itu, dengan HERBALIFE juga saya mendapat sangat ramai kawan..geng...takyahla senaraikan nama u all kat sini kan? you know who you are....ehehe....tq for the support and friendship..kalau nak dtg swk, just let me know..i will be more than happy to be your tourist guide..hahha *iklan ni untuk kempen melawat sarawak..:)

1 comment:

DianaJ's said...

Kak, saya pun ada terbace herbalife ni.
terasa nak cuba.
tp worry. sbb tatau nak tanye pd sape yg pernah guna.
search2 tenet, sampai la jumpe page akak.
so, bleh ke akak share skit citer pasal product ni.
yg akan amik ni dlm bentuk pil ke air? dia ada perisa ape?
fungsi dia cemana. oh..harga dia?
mcm2 la. harap akak dpt membantu la ye..

saya da naik presure da. nak carik baju pun ssh..

-diana-