Friday, January 9, 2009

Progress Report : Week 1 :)

Senyumlah...senyumlah...ahai cek mek molek...

Minggu ini..saya sudah timbang and saya punya berat ada sedikit turun juga.. :)

82.2kg down to 81.0kg. Shed 1.2kg compared to last week.

so, seperti yang dijanjikan..inilah menu saya..

Day 04: 5/1/2009
Sarapan: Shakes
Lunch:oat dengan telur dadar & ikan goreng
Dinner: meratah lauk (ikan goreng) & sekeping roti
Plain Water:2-3L or 4L tak sukat btl2 la..

Day 05: 6/1/2009
Sarapan: green tea sahaja
Lunch: brunch (nasi & ikan goreng lagik..nyam2..)
Dinner: shakes, lps tu mlm lapar, makan grilled vege
Plain Water:2-3L
*excercise kemas rumah

Day 06: 7/1/2009
Sarapan: Shakes
Lunch:crispy mee (tak habis) + ice lemon tea
Dinner:aot + omelette (tak sedap..siapa cakap oat ni sedap..) sekali mkn ok la..
Plain Water:2-3L
*yeay..no nasi for the day...
*taknak makan oat dah...tak sedap..loya jer..baik minum HL...

Day 07: 8/1/2009
Sarapan: Shakes
Lunch:ayam goreng + fries + mashed potato + milo ais (semua dlm size S)
Dinner:ada majlis tahlil (makan sikit nasi tomato, ayam masak merah, kerabu timun, tembikai)
Plain Water:2-3L

Summary

Apa yang telah dilakukan sepanjang minggu ini?
-avoid snacking..ada sekali je curi2 snacking. itupun dlm kuantiti yg sgt terhad
-kurangkan jumlah pengambilan nasi. Overall, minggu ni makan nasi 2 kali je (dari day 4-day 7)
-minum air - macam biasa sbb saya mmg badak air..
-senaman-minima sgt...
-air bergula..adalah terbabas 2-3 kali sbb makan di luar...

Jadinya? saya berusaha lagi untuk minggu depan...yg masih lagi bersedih atau putus asa...come on...kt berusaha sama2..

2 comments:

Anonymous said...

jeles lak aku baca entry yang ni...mcm mn nk beat 28feb 09 ni...
aku dah kurang motivasi

Cik Hani yang Baik said...

sik apa..keep going..what ever we do..mun sikda kegagalan sikkan ada kejayaan..the main thing is keep going...kurang motivasi sekali sekala is ok...so that kt boleh tambah motivasi....all the best to you dear hasma...KEEP GOING ok..